Ízelítő a programokból:
1.Mikroszkópozás – folyamatos (204. terem)
Élet egy csepp vízben. Milyen parányi élőlények laknak körülöttünk? A mikroszkóp egy csodálatos világba kalauzol el, amely mindig is ott volt körülötted csak ez idáig nem tudtad.
2. Alapszintű újraélesztés és defibrillátor használat – folyamatos (Aula)
Hazánkban 25 percenként hal meg egy honfitársunk hirtelen szívhalál következtében. A becslések szerint az első 3 percben a bajbajutottak 70%-a újraéleszthető lenne. A felmérések azt mutatják a hazai lakosok alig 1%-a ismeri az alapszintű újraélesztést. Itt a lehetőség, hogy megtanulja!
Ismerkedj meg a felnőtt, a gyermek és a csecsemő újraélesztés alapjaival, továbbá sajátítsd el a félautomata defibrillátor használatát!
3. Baleseti-szimuláció – 16.30, 18.30, 20.30 (Aula)
Sajátítsd el az elsősegélynyújtást a leghatékonyabb módszerrel! Próbáld ki, mit tennél egy éles helyzetben! Élethűen megrendezett baleseti szituációk, sminkelt imitátorok, profi segélynyújtó felszerelések.
4. Érzékelés – folyamatos (205. terem)
A foglalkozás során az érdeklődők próbára tehetik érzékszerveiket. Szaglás, tapintás, hallás és látás alapján kell különböző anyagokat felismerni.
5. Interaktív elsősegély – folyamatos (54. terem)
Végezz el egy szívműtétet! Biztosíts légutat stabil oldalfektetéssel vagy éppen öld meg a szervezetbe hatolt kórokozókat! Interaktív elsősegély és orvosi játékok digitális tábla segítségével.
6. Robotika – folyamatos (Aula)
Hogyan tájékozódik egy robot egy ismeretlen bolygón? Milyen a robotbirkózás és a robotsúlyemelés? Hát a robotfutóverseny? Egyáltalán, hogyan látnak, éreznek és gondolkodnak a robotok? Az AKG többszörös versenygyőztes robotika szakköre ebből tart bemutatót.
7. Gyógynövény – folyamatos (109. terem)
A néphit úgy tartotta, fűben, fában orvosságra lelhetünk. Sétáljon végig a füves kertben, ahol megismerkedhet a növények gyógyító erejével. Kóstolja meg a gyógynövény készítmények, teákat, szörpöket, szirupokat és ismerje meg az elkészítésük technikáját.
8. Kerüld el a pellengérre állítást!
Középkori játszóház sokféle feladattal. – (107. terem)
9. Keresd a vírus ellenszerét! Természettudományos szabaduló szoba 1. – minden fél órában (208. terem)
Keressétek meg az emberiséget veszélyeztető vírus ellenszerét! Alakítsatok egy tudós csapatot és 20 perc alatt oldjátok meg a feladványokat, hogy kiderítsétek a rejtélyt.
10. Környezettudatos játszóház – (108. terem)
Játék kicsiknek és nagyoknak. Hulladékokból és újrahasznosított tárgyakból készült játékok várják a szórakozni vágyókat. Az izgalmas készségfejlesztő feladatok mellett, a környezettudatosság fontosságával is megismerkedhetnek az érdeklődők.
11. Természettudományos szabaduló szoba 2. – minden fél órában (207. terem)
Egy szoba sok titokkal és kérdéssel, melyek megoldása csak rád vár. Ha szeretsz kutakodni, keresgélni, akkor alakítsatok egy tudós csapatot és 20 perc alatt oldjátok meg a feladványokat, hogy kiderítsétek a rejtélyt.
12. Kőzetek, ásványok világa. – folyamatos (213. terem)
Ismerkedj meg csodaszép ásványokkal, tanulj meg felismerni különböző kőzeteket. A tudásodat játékos formában le is tesztelheted.
13. Kémiai kísérletek hétköznapi anyagokkal – (202. terem)
Egész órakor, zárt ajtók mögött, kb. 20 perc hosszan. 16.00, 17.00,…
14. Fotogram – folyamatos (167. terem)
A fotogram az 1910-es, 20-as évek avantgárd művészetében jelent meg legelőször.
A fotogram lényege, hogy fényképezőgép és negatív nélkül készül a kép. Közvetlenül a fényérzékeny anyagra kerülnek rá a különböző tárgyak (lehetőleg érdekes formájúak), aminek az árnyéka hozza létre a végeredményt.
15. Történelmi szabaduló szoba – minden egész és fél órában 16.00, 16.30,…(102. terem)
Fél órás bezártság, tízfős csoportok számára. A csapatok változatos feladatokkal találkoznak, melyek megoldása nem csak történelmi ismereteket igényel. A szobából csak az juthat ki, aki képes csapatban dolgozni, és megtalálni a történelmi feladványok megoldásait, ezzel újabb és újabb kulcsokat szerezve. A részvételt felső tagozatos, vagy idősebb játékosok számára javasoljuk!
16. Parkettázzuk ki a síkot! – folyamatos (110. terem)
Biztosan találkoztál már olyan képekkel, színezőkkel, ahol egyforma alakzatok, egymást érintve töltötték ki a síkot. Nem minden alakzat alkalmas erre, például a szabályos ötszöggel hiába próbálkoznánk. Nemrégiben fedeztek fel azonban egy olyan ötszöget, amely nem szabályos, de ki lehet vele parkettázni a síkot hézagmentesen. Tudtad-e, hogy már 14 féle alkalmas ötszöget ismertek korábban a matematikusok? Ismered-e Eschert, aki híres holland grafikus volt, és számos rajzát készítette ilyen egyforma alakzatokból, melyekkel kiparkettázható a sík? Ha érdekel a téma, szeretnél ilyen alakzatokat kivágni, színezni, akkor látogass el játszóházunkba.
17. Isteni a gépben (Deus ex machina) – irodalmi játék – folyamatos – (153. terem)
18. Gamer Power bemutató – (fszt. 156. terem)
Gyere és készíts velünk egy menő játékot, megmutatjuk, hogy a programozás lehet játékos és egyszerű is.
19. Társasjáték-szoba (104. terem)
Itt történelmi társasjátékokat lehet játszani. A diákjaink által készített történelmi témájú társasjátékok mellett a fellelhető forgalomban lévő társasjátékokat, történelmi témájú kérdezz-feleleket lehet játszani illetve a netes töris játékokat lehet kipróbálni. Akinek kedve van maga is készíthet gyors töris játékokat, amiket egyből tesztelhet is az érdeklődő közönséggel.
20. Nyomás utánam – (113. terem)
Játékos vetélkedő a fizika világából.
21. Elődeink nyomában – Google maps-szel (155. terem)
A résztvevők diákok vezetésével megadott történelmi helyszínekre keresnek rá a „levegőből”, ennek alapján feladatokat kell elvégezniük. Maguk is felvethetnek és kikereshetnek nevezetes helyszíneket. Közben információkat kapnak a légi régészetről, vetítéssel.
22. Több mindenre fény derül – minden negyed és háromnegyed órában. 16.15, 16.45,….(214. terem)
Hogyan teheted láthatóvá a lézert? Csapdába lehet ejteni? Minden anyagban, minden körülmények között képes terjedni? Milyen törvényszerűségek fedezhetőek fel a viselkedésében?
Lassítható-e egy tárgy szabadesése ejtőernyő nélkül? Bármely anyagból készült tárgy esetében alkalmazható ez a módszer? Ismerd meg a jegy- és árukiadó automaták érmevizsgálóinak működési alapjait!
23. Az őslények nyomában – (214. terem)
Milyen állatokat rejtenek az őskövületek? Találd meg a párját!
24. Segítség, hol vagyok? -folyamatos (53. terem)
Felismered merre jársz? Ha biztos vagy magadban játssz velünk! Virtuálisan körülnézhetsz a Föld egy pontján, és a látottak alapján kell megtippelned hol lehetsz.
25. A jó és a rossz cukrok. – (aula)
Szénhidrátok jelentősége és veszélye az életünkben.
26. Origami – folyamatos (112. terem)
Mi is az az origami? Egy japán papírhajtogatási művészet. (ori = hajtogatás, kami = papír). Mi köze a matematikához? Rengeteg. Lehet hajtogatni különböző síkbeli alakzatokat, térbeli testeket. És nemcsak a geometriában, hanem a számolásban és más területeken is segíthet a matematikai fogalmak, eljárások elsajátításában „kézzel foghatóan”. Ha kíváncsi vagy rá, hogy ez hogyan működik a gyakorlatban, gyere és próbáld ki! Hajtogass tetraédert, kockát, ikozaédert és más izgalmas testeket, alakzatokat a matekos játszóházunkban!
27. Parkettázzuk ki a síkot! – folyamatos (111. terem)
Biztosan találkoztál már olyan képekkel, színezőkkel, ahol egyforma alakzatok, egymást érintve töltötték ki a síkot. Nem minden alakzat alkalmas erre, például a szabályos ötszöggel hiába próbálkoznánk. Nemrégiben fedeztek fel azonban egy olyan ötszöget, amely nem szabályos, de ki lehet vele parkettázni a síkot hézagmentesen. Tudtad-e, hogy már 14 féle alkalmas ötszöget ismertek korábban a matematikusok? Ismered-e Eschert, aki híres holland grafikus volt, és számos rajzát készítette ilyen egyforma alakzatokból, melyekkel kiparkettázható a sík? Ha érdekel a téma, szeretnél ilyen alakzatokat kivágni, színezni, akkor látogass el játszóházunkba.
Ruhatár (fszt. 52. terem)
Teaház