Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása
Az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban a 2015/2016-os tanévben indult el az első két olyan évfolyam, ahol a tanulás elsősorban digitális tananyagok, és a diákok saját laptopjainak felhasználásával történik. Azóta újabb digitálisan tanuló évfolyam kezdte meg tanulmányait iskolánkban, vagyis a hétévfolyamos képzés hetedik és nyolcadik évfolyamán, és az ötévfolyamos képzés kilencedik ny és kilencedik évfolyamán tanulnak ily módon a diákok. A digitális oktatásra való átállást felmenő rendszerben tervezzük a továbbiakban.
A tanárok felkészülése, felkészítése már az első digitálisan tanuló évfolyam elindulása előtt megkezdődött, a 2014/2015-ös tanév továbbképzésekkel, a szakmai műhelyek közös munkájával telt. Ehhez a felkészülő munkához csatlakozik az a nemzetközi Erasmus+ projekt, amely lehetővé tette, hogy tíz, különböző szaktárgyat tanító kolléga részt vehessen angliai nyelvtanfolyamon illetve módszertani továbbképzésen, valamint Dániában és Portugáliában job-shadowing tevékenységet folytatva iskolákat látogassanak, tapasztalatot gyűjtsenek már évek óta digitálisan oktató iskolákban.
Project summary
General English Language Improvement Course, International House
London
2016 07.04. – 2016 07.15.
Hantos István
Language Improvement for Teachers, Bell Educational Services
Cambridge
2016 07.31. – 2016 08. 12.
Birloni Szilvia, Pásztor Judit
„Nyáron, 2016. július 31. és augusztus 12-e között Teachers’s Improvement Language Training továbbképzésen vettünk részt Cambridge-ben….” – Tovább
Educational Technology Today, Bell Educational Services
Cambridge
2016 07.31. – 2016 08. 12.
Kardos Éva
„Megdöbbentő volt számomra, hogy a csoportom tagjai közül én tanítok a legjobban felszerelt iskolában, és mi használjuk legintenzívebben az IT eszközöket, tananyagokat. Van, aki még csak most ismerkedik vele, a többségnél van info-terem, és ott tartanak időnként ilyen órákat, de olyan általános használat, mint nálunk, sehol nincsen…” Személyes napló a kurzusról
Job shadowing: Frederikshavn Gymnasium, Skanderborg Gymnasium
Dánia
2016. 10.01. – 2016. 10. 09.
Baranyai István, Chrenkó Tímea, Széles Gábor
„A kérdésünkre, hogy mi van akkor, ha „nem megy a net”, a válasz az volt, hogy eddig ez csak egyszer fordult elő, 5 percre, és egyébként ha nincs net, akkor mindenkit hazaküldenek…” Digitális oktatás dán középiskolákban – Beszámoló
Job shadowing: Escola Secondária Dom Manuel Martins, Setúbal, Agrupamento de Escolas de Atouguia da Baleia
Portugália
2016 11. 10. – 2016 11. 16.
Kerny Dorottya, Nádori Gergely, Zábráczki Anett
„Portugáliában 2008-tól kezdődően a Magellán projekt keretében vagy 300 000 laptopot osztogattak szét diákok között.Bár a programot nagy várakozások előzték meg, végül mindenki belátta, hogy kudarc volt. A technika mellé ugyanis nem járt módszertani segítség és képzés, így a gépeket alig használták a tanításban. Ehhez képest a most induló Jövő osztályterme mozgalom jóval szerényebb ambiciókat tűz ki, de máris eredményesebb az oktatás modernizálásában. Fontos benne, hogy a módszertan irányából indul, alulról szerveződik, gyakorló tanárok kezdeményezik és viszik végig.” http://tanarblog.hu/cikk/a-jovo-osztalyterme