Három évvel ezelőtt négy alapítványi iskola (a piliscsabai Palánta Általános Iskola, a szentendrei Agy Tanoda, a budapesti Rogers Iskola és a szintén budapesti Alternatív Közgazdasági Gimnázium) összefogott, hogy közösen együttműködve fejlesszék digitális pedagógiai eszköztárukat. Konzorciumot alkotva sikeresen pályáztak, s a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében módszertani és informatikai fejlesztésekhez szereztek támogatást.
Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium a VEKOP-7.3.3-17 „Digitális környezet a köznevelésért” pályázat keretében nyert támogatásból bővítette az iskola digitális pedagógiai fejlesztőműhelyét. Az elnyert összegből vásároltunk HSG HS-T9060 lézervágó-gravírozó gépet a hozzá kapcsolódó légelszívóval, CraftBot 3D nyomtatót, LEGO Mindstorms EV3 robotokat, továbbá ezen eszközök vezérléséhez szükséges laptopokat.
A fejlesztések nyomán immáron az AKG pedagógiai programjába is bekerültek a digitális oktatási módszertan legfontosabb elemei. Részben ezen fejlesztéseknek is köszönhetően az iskola a pandémiás időszak alatt viszonylag zökkenőmentesen tudott átállni a nem tantermi oktatásra – például az tantermi digitális táblák tartalmát a diákok otthoni eszközein is meg lehetett jeleníteni. Az beszerzett eszközöket nemcsak a tanítási órákon, hanem a délutáni tehetséggondozó foglalkozásokon, szakkörökön is használják a diákok.
Az iskola (konzorciumi partnereivel egyetemben) szívesen megosztja bárkivel tapasztalatait: szakmai-módszertani tanácsokat ad a digitális pedagógia iránt érdeklődő pedagógusoknak, előzetes egyeztetés után szívesen megmutatják az eszközök használatát, s hospitálási lehetőség is van.