Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium „Globális egészség – Inkluzív közösségek, hatékony stresszkezelés, környezettudatos szemléletformálás egy digitális iskolában (Planetary health – healthy students and teachers for a sustainable future in a digital school)” című, 2024. február 20-i határidővel a Tempus közalapítványhoz beadott Erasmus+ pályázata felkerült a támogatott projektek listájára, így 2024 júniusában megkezdhetjük a munkát. Összesen 16 tanár és 6 diák vehet részt mobilitásokon a támogatásnak köszönhetően, szakmai továbbképzésekre, job-shadowing intézménylátogatásokra utaznak több európai uniós országba. A diákok esetében a nyelvi éven tanult nyelvet a célországban, iskolai környezetben tudják gyakorolni, partneriskolai megállapodásoknak köszönhetően.
A projekt tartalmát a következőképpen foglaltuk össze:
i. Háttér: Miért pályáztak erre a projektre?
Az oktatási sikereinken túl úgy érezzük, hogy intézményünk diákjai és tanárai számára a környezeti fenntarthatóság, az egészségtudatos, mozgásban gazdag életmód terén új impulzusokra, a programjaink hatékonyságának a növelésére van szükség. Mindemellett a diákok és a tanárok mentális egészsége, a nyitottság, a kapcsolatépítés, és nemzetközi szinten az ehhez elengedhetetlen idegennyelv-tudás is fejleszthető területek az intézményünkben.
ii. Célkitűzések: Mit szeretne elérni a projektmegvalósítás során?
A fenntartható fejlődés, a tanulási környezet zöldítése, a digitális eszközhasználaton túlmutató fizikai tevékenységek, a testmozgás és az egészséges táplálkozás is fontos részei a nevelő tevékenységünknek, ehhez tervezünk új módszereket, jógyakorlatokat tanulni, intézményi stratégiákat megfigyelni. A diákok és a tanárok mentális egészsége, a depresszió és a kiégés elleni harc hatékony life-coachinggal elérhető, e területen is szeretnénk újat tanulni.
iii. Eredmények: Milyen eredményeket vár a projekttől?
A nyelvtanulás elősegítésével a kollégák részéről a nemzetközi kapcsolatteremtés terén nagyobb magabiztosságot, valamint az életen át tartó tanulás népszerűsítését szeretnénk elérni. A diákok nyelvgyakorlásának a támogatását motiválónak tervezzük, és a nemzetköziesítés egy fontos fázisát látjuk benne. A tanult és megfigyelt jógyakorlatokkal az intézmény napi működésében szeretnénk változásokat elérni, egészségesebb, magabiztosabb diákokat és tanárokat látni a hétköznapokban.
Zábráczki Anett