Az AKG diákjai és nevelőtestülete is kitöltötték a az elmúlt hét folyamán az Európai Bizottság által kifejlesztett SELFIE kérdőívet. A SELFIE a tanároknak, az iskolavezetőknek és a diákoknak feltett kérdések segítségével azt méri, hogy miként használják fel az iskolában a digitális technológiákat a tanításhoz és a tanuláshoz.
Kiemeltünk három érdekes adatot az eredményekből. Kékkel az iskolavezetők, pirossal a tanárok, sárgával a diákok válaszai vannak jelölve.
📚 #1: Ennél a kérdésnél azt kellett megítélni, hogy a digitális felületek használata segíti-e a diákokat a tanulásban. Azért emeltük ki ezt, mert jellemzően az iskolavezetők válaszolják meg legpozitívabban, a diákok pedig a legnegatívabban a kérdéseket. Ennél a kérdésnél azonban egy különleges ellentétes tendencia látható.
🌐 #2: Általánosságban elmondható, hogy kiváló az iskolai infrastruktúra megítélése az AKG-ban. Kimagasló, hogy (a 2015-ben elindított digitális oktatásnak köszönhetően) mindenki saját eszközt tud hozni magával az iskolába. Érdekes, hogy az iskolai technikai támogatás a tanárok számára a legkevésbé megfelelő, illetve hogy a digitális adattárak vagy könyvtárak szolgáltatásán akad fejlesztenivaló.
⚙️ #3: A diákok digitális kompetenciájának értékeléséből öt eredményt emeltünk ki. Örömteli látni, hogy a felmérésben részt vevők véleménye az, hogy a diákok remekelnek a digitális tartalmak létrehozásában és az információk hitelességének az ellenőrzésében. Figyelemreméltó, hogy a diákok kimagaslóan pozitívan látják a tantárgyakon átívelő digitális készségeiket. Elgondolkodtató azonban, hogy alacsony az egyetértés azzal kapcsolatban, hogy az iskola megtanítja-e a diákokat programozni.
Elérhetőek az Európai Bizottság által fejlesztett SELFIE kérdőív eredményei. Az eredmények megmutatják, hogy mennyire használjuk ki a digitális technológiában rejlő lehetőségeket a tanítás és a tanulás folyamatában. A teljes felmérés:
SELFIE-report ALAPFOK (1-6. évf.)