Idén is több, mint 30 izgalmas programmal várjuk az érdeklődőket 16 és 22 óra között.
1. MIKROSZKÓPOZÁS – FOLYAMATOS (2. EMELET, 204. TEREM)
Élet egy csepp vízben. Milyen parányi élőlények laknak körülöttünk? A mikroszkóp egy olyan csodálatos világba kalauzol el, amely mindig is ott volt körülötted csak ez idáig nem tudtad.
2. BALESETI-SZIMULÁCIÓ – 16.30, 18.30, 20.30 (AULA)
Élethűen megrendezett baleseti szituációk, sminkelt imitátorok, profi segélynyújtó felszerelések.
3. ÉRZÉKELÉS – FOLYAMATOS (2. EMELET, 205. TEREM)
A foglalkozás során az érdeklődők próbára tehetik érzékszerveiket. Szaglás, tapintás, hallás és látás alapján kell különböző anyagokat felismerni.
4. INTERAKTÍV ELSŐSEGÉLY – FOLYAMATOS (ÚJ ÉPÜLET, FÖLDSZINT, 54. TEREM)
Végezz el egy szívműtétet! Biztosíts légutat stabil oldalfektetéssel vagy éppen öld meg a szervezetbe hatolt kórokozókat! Interaktív elsősegély és orvosi játékok digitális tábla segítségével.
5. GYÓGYNÖVÉNY – FOLYAMATOS (1. EMELET, 111. TEREM)
A néphit úgy tartotta, fűben, fában orvosságra lelhetünk. Kóstolja meg a gyógynövény készítmények, teákat, szörpöket, szirupokat és ismerje meg az elkészítésük technikáját.
6. TERMÉSZETTUDOMÁNYOS SZABADULÓ SZOBA – MINDEN FÉL ÓRÁBAN (1. EMELET, 112. TEREM) – REGISZTRÁCIÓVAL, 10 FŐ RÉSZÉRE
Egy szoba sok titokkal és kérdéssel, melyek megoldása csak rád vár. Ha szeretsz kutakodni, keresgélni, akkor alakítsatok egy tudós csoportot és 20 perc alatt oldjátok meg a feladványokat, hogy kiderítsétek a rejtélyt.
7. KŐZETEK, ÁSVÁNYOK VILÁGA. – FOLYAMATOS (2. EMELET, 212. TEREM)
Tudod, hogy néz ki a pirit és az obszidián? Ismerkedj meg csodaszép ásványokkal, tanulj meg felismerni különböző kőzeteket! A tudásodat játékos formában le is tesztelheted.
8. FOTOGRAM – FOLYAMATOS (ÚJ ÉPÜLET, 1. EMELET, 167. TEREM)
A fotogram az 1910-es, 20-as évek avantgárd művészetében jelent meg legelőször. A fotogram lényege, hogy fényképezőgép és negatív nélkül készül a kép. Közvetlenül a fényérzékeny anyagra kerülnek rá a különböző tárgyak (lehetőleg érdekes formájúak), aminek az árnyéka hozza létre a végeredményt.
9. TÁBLÁS JÁTÉKOK (1. EMELET, 113. TEREM)
Akár sakktáblán is játszható egyszerű, kétszemélyes logikai játékok a teljesség igénye nélkül: gurítós amőba, neutron, malom, camelot, orosz dáma, kínai sakk, pente. Gyere győzd le egy barátodat vagy akit éppen találsz!
10. TÖBB MINDENRE FÉNY DERÜL – MINDEN NEGYED ÉS HÁROMNEGYED ÓRÁBAN. 16.15, 16.45,….(206. TEREM)
Hogyan teheted láthatóvá a lézert? Csapdába lehet ejteni? Minden anyagban, minden körülmények között képes terjedni? Milyen törvényszerűségek fedezhetőek fel a viselkedésében?
11. SEGÍTSÉG, HOL VAGYOK? – FOLYAMATOS (ÚJ ÉPÜLET, 1. EMELET, 155. TEREM)
Felismered merre jársz? Ha biztos vagy magadban játssz velünk! Virtuálisan körülnézhetsz a Föld egy pontján, és a látottak alapján kell megtippelned hol lehetsz.
12. DEMOKRÁCIA – FOLYAMATOS, (1. EMELET, 103. TEREM)
Egy Chuck Scott (Dél-Afrikai Köztársaság) által kifejlesztett, angolból lefordított, a magyar jogi szabályozásnak megfelelően átdolgozott és az órákon már kipróbált, – táblás tarsasjáték. A társasjáték a demokrácia legfontosabb ismérveit vonultatja föl, iismételteti át, miközben lehetőséget ad beszélgetésre és vitákra. Játszhatják 4-en is, de a legjobb, ha 3-4 fős csoportokban, 4 csoport játszik. Időigény: 80-90 perc.
13. LEONARDO HÍD! – FOLYAMATOS (1. EMELET, 109. TEREM)
500 éve Leonardo da Vinci alkotta meg egy ősi kínai „Szivárványhíd” mintájára ezt a hidat, amelyhez nem kellenek szögek és ragasztók, sőt ha teher nehezedik rá annál stabilabb. Te meg tudod építeni a pálcikákból?
14. AZOKNAK AKIKET ÉRDEKEL A GAZDASÁG-FOLYAMATOSAN (ÚJ ÉPÜLET, ELSŐ EMELET,156. TEREM)
A virtuális térben kipróbálhatjátok magatokat, mint kereskedők. A résztvevők egymás versenytársai a piacon.
15. LÁTOD? – FOLYAMATOS (1. EMELET, 108. TEREM)
Építőkockák és nézetek. Ha egy építményről kapsz három-négy nézetet, elölről, oldalról és felülről, megtudod építeni a színes kockákból az építményt?
16. ISTENI A GÉPBEN (DEUS EX MACHINA) – IRODALMI JÁTÉK– FOLYAMATOS (101. TEREM)
A humán tudományok is jelen lesznek az éjszakán, méghozzá olyan rejtvényekkel, játékokkal, amelyben kipróbálhatod, hogy az irodalmi ismereteid, az alkotók és műveik hogyan kapcsolhatók össze.
Ha a részletek is érdekelnek, vagy lekötnek a különleges (esetleg titkos) tudnivalók, akkor itt ezekre is sor kerülhet.
17. KIS SZELLEMI BÚJÓCSKA-FOLYAMATOSAN( 208. TEREM)
Kisiskolásoknak összeállított játékok, amelyekben irodalmi vagy nyelvi lelemény vagy feladvány szerepel.
18. JÁTÉKOK SZÁRAZJÉGGEL – 16:00, 17:00, 18:00 (FÖLDSZINT, AULA)
Otthon ne próbáld ki! Néhány izgalmas kísérlet szilárd szén-dioxiddal.
19. A LABOR SZAKKÖRÖSÖK NÉHÁNY KEDVENC KÍSÉRLETE- 19:00, 20:00 ( 2. EMELET 202. TEREM)
Válogatás az előző év legnépszerűbb kísérleteiből.
20. KINCSKERESÉS – FOLYAMATOS (AULA)
Sok érdekes és izgalmas feladvány vár a nyomozást kedvelő kincskeresőkre. Az épületben elrejtett nyomokat kell felderítened, hogy eljuss a végső megoldásig. Nyomozásra fel!
21. FIZIKA A MINDENNAPOKBAN – FOLYAMATOS (207. TEREM)
Érdekes fizikai kísérletek.
22. AZ ŐSLÉNYEK NYOMÁBAN– FOLYAMATOS, (2. EMELET, 214. TEREM)
Legyél őslénykutató! Keress maradványokat, tisztítsd meg, és próbáld beazonosítani, milyen állat kövületét találtad meg. Ha figyelmes vagy, azt is megtudhatod, hol és mikor éltek és hogy nézhettek ki ezek az élőlények.
23. LEGO ROBOT JÁTÉKOK – FOLYAMATOSAN (FÖLDSZINT, AULA)
Nézzétek meg, hogy építhetők játékgépek, lego robotok segítségével. Kapd el az ajándékokat vagy nyerj cukorkát.
24. ZONGORALÉPCSŐ- FOLYAMATOSAN (FÖLDSZINT, AULA)
Játssz le kedvenc dalodat a zongorává alakított lépcsőn!
25. VILÁGÍTÓ GYURMALÉNYEK- FOLYAMATOSAN (FÖLDSZINT, AULA)
Készíts világító gyurmalényt vezető és szigetelő gyurmából!
26. LEGYÉL TE IS ÉLETMENTŐ! – FOLYAMATOS (AULA)
Ismerkedj meg a felnőtt, a gyermek és a csecsemő újraélesztés alapjaival, próbálj ki egy igazi félautomata defibrillátort!
27. TÁRSADALOMISMERET JÁTÉKOK (107. TEREM)
RUHATÁR (ÚJ ÉPÜLET, FÖLDSZINT, 51. TEREM)